FAQ

Online přístup

Při zakládání nového účtu v Edwardovi Vám je automaticky vygenerován aktivační email pro přístup do portálu klienta.

Pokud již máte založen účet u Edwarda, ale neaktivovali jste si přístup, kontaktujte svého finančního poradce. Ten Vám pošle na email instrukce pro přihlášení do online portálu pro klienty.

Pozor! Nesnažte se resetovat přihlašovací údaje předtím, než si aktivujete přístup pomocí aktivačního emailu. Váš účet se tím kvůli bezpečnosti automaticky zablokuje.

Vedle Vašeho hesla vyžaduje Edward pro přihlášení ještě jednorázový číselný kód. Protože SMS kódy nejsou v dnešní době považovány za dostatečně bezpečné, Edward využíva číselné 6-ti místné kódy, které generuje mobilní aplikace Google Authenticator (nebo obdobné aplikace pro tzv. OTP autentizaci).

Jednoduše si ji stáhnete do Vašeho mobilního telefonu (na google play nebo app store). Při prvním přihlášení do Edwarda Vám zobrazíme QR kód, který do aplikace naskenujete. Tím se propojí aplikace v telefonu s Edwardem. Aplikace v telefonu pak každých 30 sekund zobrazuje nový 6-ti místný číselný kód. 

Při přihlášení do Edwarda budete uvádět Váš email, heslo které jste si nastavili, pak otevřete v telefonu aplikaci Google Authenticator, a opíšete z ní aktuálně vygenerovaný kód. Tím se bezpečně přihlásíte ke svému účtu.Vedle Vašeho hesla vyžaduje Edward pro přihlášení ještě jednorázový číselný kód.

Pokud se Vám nedaří přihlásit do Edwarda pomocí tlačítka na našich stránkách, prvně si ověřte u Vašeho finančního poradce, že zadáváte správný email při přihlášení.

Pokud se Vám nedaří spárovat aplikaci pomocí QR kódu, nebo Vám vyskočí hláška neplatný kód ověřování, je možné, že jste nestihli časový limit 30 vteřin pro jednorázový kód z aplikace, nebo proces párování trval příliš dlouho. V tom případe doporučujeme celý proces začít znovu.

Při ztrátě hesla nebo problému s aplikací pro generování jednorázových kódů nastavujete oba faktory znovu.  

  1. V telefonu v aplikaci Google authenticator (GA) smažte vytvořený účet:

Android: chvilku podržte prst na řádku, kde se generuje kód

– V pravém horním rohu se objeví ikona „koše“

– Klikněte na ní a potvrďte smazání účtu

iPhone: v pravé horní části klikněte na „tři tečky“

– Upravit

– U řádku, kde se generuje kód, se zobrazí ikona „tužky“

– Klikněte na ní a smažte účet

  1. Na webových stránkách – https://www.edwardinvest.cz/ – klikněte v pravém horním rohu na tlačítko “Přístup pro klienty”.
  2. Klikněte na “Resetovat přihlašovací údaje
  3. Zadejte Vaši přihlašovací e-mailovou adresu a klikněte na “Odeslat”
  4. Do Vaší e-mailové pošty Vám přijde e-mail s odkazem “Resetovat přihlašovací údaje”, na ten klikněte.
  5. V dalším okně zadejte SMS kód, který automaticky přijde na Váš telefon a stiskněte tlačítko “Potvrdit”.
  6. Následně se zobrazí znovu QR kód. Otevřete aplikaci GA v telefonu a zvolte “vytvořit nový účet pomocí QR” a naskenujte kód
  7. Zadejte název zařízení a opište vygenerovaný kód z aplikace GA. Potvrďte.
  8. V dalším okně zadejte nové heslo (2x) a stiskněte “Odeslat”.
  9. Zobrazí se Vám stránka www.edwardinvest.cz – zde znovu v pravém horním rohu klikněte na tlačítko “Přístup pro klienty”. 
  10. V dalším okně zadejte  znovu svůj e-mail a heslo a stiskněte “PŘIHLÁSIT SE”
  11. Z aplikace GA opište jednorázový kód (mění se každých 30 sekund) a stiskněte “Přihlásit”
  12. Jste úspěšně přihlášení do Edwarda.

Pokud máte pořád problém s přihlášením, doporučujeme vyzkoušet jinou aplikaci pro OTP autentizaci místo Google Authenticatoru.

Jednotlivě spravovat Vaše heslo, nebo autentizační telefon můžete po úspěšném přihlášení do aplikace Edwarda a to v menu vpravo nahoře v nastavení účtu.

Edward kvůli bezpečnosti doporučuje všem klientům používat při přihlášení 2. faktor zabezpečení pomocí jednorázového kódu generovaného v mobilní aplikaci.

Pokud se budete chtít přihlašovat zjednodušeně, jen pomocí nastaveného hesla a emailu, můžete požádat Vašeho poradce. Ten Vám zašle žádost o Vypnutí dvoufaktorového přihlašování na Váš email. 

Pozor! Pokud využíváte plný přístup, kde vidíte Váš plán, historický vývoj a kompletní přehled účtu, bude Vám automaticky se sníženým zabezpezpečením nastaven základní přístup. V základním přístupu uvidíte všechny Vaše dokumenty, reporty a výpisy.

Více o Edwardovi

Dlouhodobý investiční produkt (DIP) je moderní investiční nástroj určený pro efektivní investování na důchod s možností daňového odpočtu až 48 tisíc Kč ročně. Nabízí alternativu tradičnímu doplňkovému penzijnímu spoření s možností dynamického investování a příspěvků zaměstnavatele (do výše 50 000 Kč jsou příspěvky od zaměstnavatele osvobozené od daně).

Prostředky z DIP můžete vybrat kdykoliv. Abyste ale nemuseli vracet daňovou úsporu a mohli uspořit na poplatcích, můžete prostředky vybrat nejdříve v 60 letech věku a po době investování alespoň 10 let. Pokud dojde k porušení podmínek:

  1. Uplatněné odpočty je potřeba zdanit jako ostatní příjem v daňovém přiznání za zdaňovací období, ve kterém došlo k porušení podmínek. Zdaní se uplatněné odpočty za bezprostředně předcházejících 10 zdaňovacích období.
  2. Osvobozené příspěvky od zaměstnavatele je potřeba zdanit v daňovém přiznání jako příjem ze zaměstnání. Na tento příjem se neaplikuje zdravotní ani sociální pojištění. Také se zde aplikuje lhůta 10 let.

 

Pozor! Pokud vyberete prostředky dříve, musíte vybrat všechny peníze a zároveň bude tento účet uzavřen.

Pokud jste při zakládání účtu DIP souhlasili s příspěvky zaměstnavatele, může Vám zaměstnavatel přispívat na Důchodový účet DIP u Edwarda. Po přihlášení do Edwarda najdete platební pokyny na záložce vložit peníze v sekci zaměstnavatel. Tady si můžete stáhnou přímo PDF, které pak odešlete svému zaměstnavateli.

Váš investiční účet je vedený u největšího obchodníka s cennými papíry ve střední a východní Evropě – české společnosti WOOD Retail Investments a.s. Společnost WOOD Retail Investments a.s. poskytuje své investiční služby od roku 1991 a mezi její klienty patří zejména velké mezinárodní instituce, jako jsou zahraniční banky a penzijní fondy a privátní klienti s majetkem nad 50 milionů korun. WOOD Retail Investments a.s. je největším obchodníkem na pražské burze s přístupem na více jak 25 světových trhů a pobočkami v pěti evropských metropolích.

Peníze posíláte na CZK korunový sběrný účet WOOD Retail Investments a.s. vedený u banky Fio (a obdobně EURa na eurový sběrný účet). Při tom je potřeba, abyste peníze odeslal/a z bankovního účtu, který jste uvedl/a do smlouvy, a které zní na Vaše jméno (případně jméno manžela/manželky) a uvedl/a variabilní symbol (VS) svého účtu Edward. VS účtu Vám byl zaslán emailem s předmětem “Pokyny k platbě”.  

Jakmile peníze připíšeme na Váš investiční účet, přesuneme je do příslušného investičního portfolia a nakoupíme odpovídající cenné papíry. K nákup cenných papírů dochází 2x týdně v obchodní dny (obvykle v úterý a ve čtvrtek). 

Edward chrání klientské účty před zneužitím kombinací několika opatření. Jednak vyžaduje každou změnu nebo transakci dvoufaktorově autentizovat, tedy přes klientův email a potvrzení unikátním SMS kódem, zaslaným na klientův telefon. Zároveň klientům umožňuje vybrat peníze pouze na vlastní ověřený bankovní účet. Hotovostní zůstatky v peněžence i portfoliích jsou vedené na sběrném zákaznickém účtu velkých bank a jsou pojištěné podle zákona č. 21/1992 Sb., o bankách, do výše 100 tis. eur.

Provozovatel Edwarda, společnost WOOD Retail Investments a.s., je subjektem regulovaným Českou národní bankou s licencí obchodníka s cennými papíry a  je auditovaná společností EY.

ANO. Edward je cloudové řešení, které komunikuje mezi externími i interními servery podle standardů používaných v bankovnictví, pomocí šifrovaných protokolů. Veškeré informace o účtech klientů jsou zašifrovány a uloženy za monitorovanými firewally v zabezpečeném zařízení, které je chráněno 24 hodin denně. Zároveň zajišťujeme nepřetržité šifrování, audit, protokolování, zálohování a ochranu dat. Naše postupy jsou pravidelně auditovány nezávislou institucí.

Ze zákona musíme důkladně ověřovat totožnost u všech nových klientů. Proto požadujeme veškeré údaje dle platné legislativy týkající se praní špinavých peněz – podle zákona č. 253/2008 Sb. o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu nesmíme zprostředkovávat transakce a investice anonymním uživatelům.

Při zpracování osobních údajů ale klademe velký důraz na ochranu soukromí klientů. Ve všech krocích postupujeme plně v souladu s platnými zákony (zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů) a obecným nařízením o ochraně osobních údajů (GDPR). Osobní údaje klientů ani jiná data nikdy nebudeme sdílet s žádnou třetí stranou bez souhlasu klienta nebo právního titulu.

Ve vybraných modelových portfoliích je část portfolia uložena jako úročená hotovost a každý měsíc se připisují úroky.

Edward průběžně hledá a vyjednává co nejvýhodnější podmínky úročení u jednotlivých bank. Úročená hotovost je uložená jako klientský vklad u české banky. Je podle zákona pojištěna do 100 tisíc Eur. Aktuální výše úroků se může průběžně měnit a závisí na změnách úrokových sazeb vyhlašovanými ČNB i aktuálních podmínkách bank. Aktuálně se sazba řídí podle 2 týdenní repo sazby vyhlašované ČNB. 

2T repo sazba ČNBvýše úroku v Edwardovi
0%0%
0,25%0,15%
0,5%0,4%
0,75%0,6%
1,00%0,8%
1,25%1%
nad 1,25%=Repo sazba – 0,75%

Informace o aktuální výši 2T repo sazby najdete v tabulce na konci zde.

případně na hlavní stránce ČNB zde. 

Výpočet úroku na eurovém účtu: výše vkladové facility dle ECB (4,00 %) – 0,5 % pro banku, která zprostředkovává operace s úročenou hotovostí – 0,25 % Mng Fee pro obchodníka s cennými papíry – 0,00 a 0,25 % Mng Fee pro distribuce (Poradce / IZ). Dle nastavení Mng Fee může být úrok pro klienta 3,00 % až 3,25 %.

Úroky se budou na účet klienta připisovat 1x měsíčně a to vždy na začátku měsíce za předchozí měsíc. Klientovi vždy bude vypočten úrok za každý den, kdy je hotovost držena v příslušném portfoliu jako úročená hotovost. Výši připsaného úroku klient uvidí na měsíčním výpise. Více informací o úročené hotovosti najdete zde.

Pozor, úroky nejsou zdaněné u zdroje, jako tomu bývá na klasických bankovních účtech. Klient si je musí sám uvést ve svém daňovém přiznání a zdanit v následujícím kalendářním roce. Edward Vám v tom samozřejmě pomůže. Klientům posílá na přelomu ledna/února výpis s podklady pro daňové přiznání, kde najdete i částku připsaných úroků za předchozí rok a instrukce, jak ji uvést v daňovém přiznání.

Vaším primárním kontaktem je Váš poradce. Pokud by poradce nebyl dostupný, můžete kontaktovat přímo podporu Edwarda klienti@edwardinvest.cz, případně přímo WOOD Retail Investments a.s., která Edwarda provozuje na podpora@wood.cz.

Aktuálně nikoliv. V případě, že skončí Váš poradce, můžete si najít nového poradce sám, nebo požádat investičního zprostředkovatele či přímo nás, abychom Vám pomohli najít poradce my.

Je to dáno zákonnými předpisy, které upravují povinná opatření proti praní špinavých peněz, známé jako AML (anti money laundering). Wood jako regulovaná instituce nemůže přijmout peníze na účet svého klienta z jiného účtu, než je bankovní účet ve vlastnictví klienta. Pokud příjdou do Edwarda peníze z jiného účtu, který nebude na jméno klienta ani ve společném jmění manželů, je Wood ze zákona povinen tuto platbu vrátit do 2 měsíců na účet, ze kterého peníze přišly.

Edward může klientům účtovat vstupní a manažerské poplatky. Vstupní poplatek činí max. 5% z investované částky. Manažerský poplatek činí max. 1,99% ročně z hodnoty majetku. V manažerském poplatku jsou zahrnuty všechny náklady na transakce s cennými papíry, transakce s měnami a zajišťovacími měnovými kontrakty, správa a úschova cenných papírů, vedení majetkového účtu, odměna investičnímu zprostředkovateli a další. U portfolií nad 1 Mil Kč může být manažerský poplatek částečně nahrazen výkonnostním poplatkem. Poplatky jsou vždy pro klienta nastaveny individuálně jeho finančním poradcem. Vedle uvedených poplatků by klient měl vzít v úvahu také nákladovost jednotlivých investičních nástrojů, které jsou drženy v jeho portfoliu. Ty se různí dle vybraného modelového portfolia a činí v průměru max. 0,4% ročně.

CO JE PENĚŽENKA A K ČEMU SLOUŽÍ?


Každý klient má ke svému investičnímu účtu přiřazenou peněženku a 3 investiční portfolia (dlouhodobé, střednědobé a krátkodobé). Do peněženky se umisťuje hotovost zaslaná klientem, kde zůstane do doby, než se prostředky zainvestují. A naopak, při výběru = odkupu cenných papírů se zde dočasně umisťuje hotovost získaná z jejich prodeje, do doby, než je odeslána na klientův bankovní účet.
Kromě toho v peněžence Edward udržuje trvalou hotovost ve výši přibližně 1% hodnoty účtu, která slouží pro strhávání pravidelných měsíčních poplatků. Tato rezerva se v případě potřeby doplňuje z vkladů klienta. Na účtu bez pravidelných vkladů klienta se peněženka automaticky doplní odprodejem části investičního portfolia klienta při poklesu pod 0,20% hodnoty účtu.
V rámci úročené hotovosti se zhodnocuje pouze 98,5 % vložené částky, protože 0,5 % je technická rezervní hotovost, kterou z podstaty produktu nelze snížit na nulu a zbývající neúročené 1 % se klientovi drží právě v peněžence. (viz výše)

Na Vašem investičním ůčtu budou probíhat během roku transakce s cennými papíry. Začátkem každého roku posílá Edward svým klientům daňový výpis, ze kterého lze snadno zjistit, zda za daný rok musíte uvádět příjmy z cenných papírů ve svém daňovém přiznání či nikoliv. Návod na vyplnění daňového přiznání najdete zde.

Abychom Vám pomohli se lépe orientovat v problematice daní, připravili jsme pro Vás tento článek.